CIV Retail

De retail sector in Nederland is sterk in beweging ten gevolge van economische en maatschappelijke trends en ontwikkelingen, zoals de vervaging tussenn branches, alsook de vervaging tussen on- en offline ondernemen en, de coronapandemie. Deze ontwikkelingen vragen om andere skils van de (toekomstige) retailers en hun medewerkers.

Om de ontwikkeling van de publiek-private samenwerking in in de retail nu een krachtige impuls te geven gaan VISTA College en Gilde Opleidingen een partnerschap aan met een groot aantal retailbedrijven in Limburg met het CIV Retail. Het CIV Retail richt zich op het opleiden van (nieuwe) professionals die retailbedrijven bij de genoemde uitdagingen kunnen ondersteunen. Het opleiden gebeurt in samenwerking met de directe beroepspraktijk in hbride leeromgevingen. Studenten leren en werken in de directe praktijk en worden ondersteund en gecoacht door docenten en experts uit de beroepspraktijk.

Daarnaast wordt tot doel gesteld om bedrijven te helpen met vraagstukken zoals duurzaamheid, digitalisering en logistiek. Verder wordt er ingezet op Leven Lang Ontwikkelen en het bevorderen van samenwerking en kennisdeling in de regio: onderwijs, bedrijfsleven en overheden werken in de regio samen om vraag en aanbod beter op elkaar af te stemmen en zo de maatschappelijk uitdagingen optimaal tegemoet te kunnen treden.

Over ons

LandNetherlands
ProvincieLimburg
Type samenwerkingMbo-initiatief
Onderwijssectormbo
SectorLogistiek
Maatschappelijke uitdagingen (MMIP)E&D - MMIP 10 - Doelmatige vervoersbewegingen voor mensen en goederen
TagsRetail
Aandachtsgebieden(Praktijkgericht) onderzoek
Aansluiting onderwijs-arbeidsmarkt
Innovatie van de beroepspraktijk
Leven lang ontwikkelen
Netwerkvorming
Startjaar2023
Specifiek aanbod voor MKBJa

Aanbod voor mkb

De praktijkruimtes in verschillende winkelstraten zullen ook beschikbaar zijn voor verschillende mkb'ers.

Informatie toevoegen?

Is dit jouw PPS/initiatief en wil je iets toevoegen of wijzigen? Vul dan dit formulier in.

Legenda
Partners
Vestigingen